Wywiady z nauczycielami cz.2

Tym razem wywiadu udzielili nam profesor Olga Bytniewska oraz profesor Łukasz Durczyński. Serdecznie dziękujemy :)


1) Czy pamięta Pan/Pani swoją pierwszą przeczytaną książkę? 

O.B - "Pyza na polskich dróżkach" Haliny Januszewskiej, czytała mi ją moja starsza siostra, potem czytałam ją sama. Pamiętam do dziś dokładnie, jak wyglądały w niej ilustracje.Ta książka (mająca ok. 50 lat), nadal jest w posiadaniu mojej rodziny, aktualnie jest w Swansea, bo tam mieszka najmłodszy członek mojej rodziny. "Mam nadzieję, że za sprawą mojego syna wróci do Polski.

Ł.D - Tak - "O psie, który jeździł koleją", druga klasa podstawówki. Byłem wtedy chory na ospę i ostatni rozdział przeczytała mi mama.

2) Czy poleca Pan/Pani jakąś pozycję literacką?

O.B - Ogólnie zachęcam do czytania. Każdy musi poszukać własnej ścieżki.To co wiem, kim jestem i jakie mam poglądy, jest homogenizacją przeczytanych książek. Czytajcie! Warto!

Ł.D - Ostatnio jestem zafascynowany Mrozem i czytam jego kryminały. A poza tym to czytam literaturę faktu, książki historyczne, politologiczne. Jestem nudnym czytelnikiem.

3) Czy jakaś scena wzruszyła Pana do łez?

Ł.D - Zazwyczaj czytam książki oparte na faktach. Wzrusza mnie zawsze krzywda dzieci, pedofilia w Kościele na przykład.

4) Kim był Pana/Pani ulubiony bohater / antybohater? 

O.B -Tomek Wilmowski z serii przygodowych książek Alfreda Szklarskiego. Łykałam je z wypiekami na twarzy. Kupiłam nawet komplet (już w dobrych czasach) swojemu synowi, aby zaciekawić go światem, niestety okazało się ,że to nudziarstwo i strata czasu. Inne pokolenie, przecież można czytać tylko AutoMoto, Auto Świat i Świat motocykli :) Nie walczę już.

Ł.D - Ulubiona to ostatnio Joanna Chyłka od Mroza. Czytam literaturę faktu, uwielbiam książkę "Polska odwraca oczy". Ona pokazuje Polskę, jak nie reagujemy na to, co się złego dzieje. Nie tylko chodzi o pedofilię - chodzi też o przemoc w domach dziecka. Mnie to strasznie denerwuje i wzrusza. Jakiś burmistrz, który wykorzystywał seksualnie swoje urzędniczki. Właśnie to mnie denerwuje.


5) Czy posiada Pani jakąś książkę, która zapadła w pamięć lub jakąś wzruszająca scenę?
x


O.B - "Przeminęło z wiatrem" - książka dla wszystkich kobiet, zawsze aktualna.Chciałabym też, aby młodzi ludzie przeczytali książki Romana Bratnego -lektura, która pozwoli  zrozumieć im otaczającą rzeczywistość.

                                               

#cojaczytam #wolnelektury

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wywiady z nauczycielami cz.1

Ogłoszenie